صادق اسفیدان

بسم الله الرحمن الرحیم سایت شخصی صادق قربانی اسفیدان

صادق اسفیدان

بسم الله الرحمن الرحیم سایت شخصی صادق قربانی اسفیدان

بازیگر مسلمان انگلیسی: جاذبه قرآن مرا مجذوب اسلام کرد

                    منبع: خبر گزاری اهل بیت

 

 

مریم فرانسوا کره بازیگر انگلیسی در دهه 90 شهرت زیادی به عنوان بازیگر به‌ دست آورد. وی علت گرایش خود به اسلام را مطالعه قرآن و شخصیت پیامبر اسلام اعلام کرد.
پیش از اینکه مسلمان شوم، یک کاتولیک شکاک بودم

بعد از اینکه از دانشگاه کمبریج فارغ التحصیل شدم اسلام را به عنوان دین خود پذیرفتم. پیش از اینکه مسلمان شوم، یک کاتولیک شکاک بودم، فردی که به خدا اعتقاد داشت ولی نسبت به آیین و مذهبی که از آن پیروی می‌کرد بدگمان بود. داستان آشنایی من با اسلام این‌گونه بود که با این روحیه به سمت مطالعه قرآن رفتم که بتوانم به دوستان مسلمانم بفهمانم که آنها در اشتباه هستند. بعد از مدتی با رویکردی متفاوت و با ذهنی بازتر به مطالعه‌ام به قرآن ادامه دادم. قرآن برای من نقش محوری داشت.

خواندن قرآن و اشاره آن به تمام بشریت مرا سر جای خود میخکوب کرد

خواندن قرآن و اشاره آن به تمام بشریت، مرا سر جای خود میخکوب کرد. قرآن درباره کتاب‌های آسمانی گذشته به گونه‌ای صحبت می‌کرد که هم متوجه می‌شدم و هم مرا از شک‌هایی که درباره مسیحیت داشتم پاک می‌کرد. بیانات قرآن طوری بود که این حس به من القا می‌شد که خودم مسئول عاقبت و رفتارم هستم. در دنیایی که نسبی گرایی بر آن حاکم است مطالعه قرآن که اهداف معنوی و بنیادهای اخلاقی را مطرح می‌کند برایم بسیار جذاب بود. به عنوان فردی که همیشه علاقه زیادی به فلسفه داشته است قرآن به عنوان قله تفکرات فلسفی برای من نمایان شده بود. قرآن توانسته است سوال‌های فلسفی عمیقی را که طی قرن‌ها برای انسان به وجود آمده بود جواب دهد و به عمیق‌ترین این سوالات که ما برای چه خلق شده‌ایم پاسخ دهد.

اسلام به ‌معنی برقراری همیشگی تعادل است و به‌نظر من پیام حضرت محمد(ص) برقراری همیشگی تعادل در رفتار انسان است

فکر می‌کنم بسیاری از دوستان نزدیک من تصور می‌کردند که پرداختن من به اسلام تنها دوره‌ای است و من بدون تغییری پس از مدتی به روال عادی بر خواهم گشت در حالی که تصور نمی‌کردند که این تغییر بسیار شگرف و عمیق باشد. بسیاری از دوستانم سعی کردند من را با شرایط جدیدم درک کنند و تلاش خود را برای حمایت از من انجام بدهند.

در جامعه مسلمانان انگلستان مشکل اعتماد به نفس وجود دارد که می‌تواند با مشارکت در بحث‌ها و جلسات اسلامی این مشکل حل شود. اسلام یک دین فضایی نیست و ما نباید کاملا خود و فرهنگ خود را فراموش کنیم. اسلام برجسته سازی خوبی‌های درون ما و تصحیح بدی‌هاست. اسلام به معنی برقراری همیشگی تعادل است و به نظر من پیام حضرت محمد برقراری همیشگی تعادل در رفتار انسان است.

مریم فرانسوا کره، در فیلمی در دهه 90 به شهرت زیادی دست یافت. وی در حال حاضر به عنوان یک خانم تحصیل‌کرده انگلیسی که به اسلام روی آورده، به شهرت زیادی رسیده است.

بیایید در کمک به اسرائیل سهیم نباشیم

 

  آیا میدانید روزانه چقدر به اسرائیل کمک میکنید!!!؟ 

 

 

آیا از شرکتهای صهیونیستی فعال در ایران اطلاعی دارید!!!! 

 

 

 برای اطلاع از ارتباط شرکت های بین المللی با اسرائیل روی عکس زیر کلیک کنید 

 

 

مگر کوکاکولا و پپسی چه مشکلی دارند؟

بسم الله الرّحمن الرّحیم

و صلّی الله علی محمّد و آله الطاهرین و لعنه الله علی اعدایهم اجمعین


  

منبع : طب شیعه

 

 

 

تونی کارتالوچی

چکیده:



گذشته از مباحث نظری مربوط به جهانی‌سازی که همواره در رسانه‌ها و محافل منتقد غربی جریان دارد، برخی منتقدان نیز در سطح عملی و عینی به این موضوع پرداخته‌اند. آنها با ارایه مصادیق جهانی‌سازی در زندگی روزمره، می‌کوشند مردم را تشویق کنند با هدف کاستن از قدرت اَبَرشرکت‌هایی که نه تنها همه وجوه زندگی آنها را زیر نفوذ خود گرفته‌اند، بلکه در سیاست‌های کلان این کشور نیز نفوذ گسترده‌ای دارند، روند کاستن از وابستگی خود به مصرف محصولات این شرکت‌ها را آغاز کنند و بکوشند زندگی بدون آنها را دست کم در سطح خانوادگی و محلی تمرین کنند. تداوم این وضعیت علاوه بر به مخاطره انداختن سلامت فردی و اجتماعی آنها، دست بالاتری به این شرکت‌ها می‌دهد تا نفوذ خود را بر همه زوایای زندگی آنها بیشتر اعمال کنند. این مقاله، قدم نخست در راه کاهش این وابستگی را تحریم محصولات دو غول تولیدکننده محصولات غذایی؛ یعنی پپسی و کوکاکولا می‌داند. نویسنده معتقد است کمابیش هر چیزی که شهروندان امریکایی می‌خورند، به نوعی با منافع این شرکت‌ها مرتبط است. ما چگونه می‌توانیم طرفداران جهانی‌سازی شیطانی را تحریم کنیم، در حالی که آنها کنترل همه چیز را در دست دارند؟» پاسخ این پرسش، تحریم نظام‌مند و جای گزین کردن آنها با بدیل‌های محلی است.



پیش‌تر نوشتم که، با چه کسانی باید طرف شویم و اکنون زمان آن است که بگویم چگونه باید با آنها طرف شد. بسیاری از من می‌پرسند: «ما چگونه می‌توانیم طرفداران جهانی‌سازی را تحریم کنیم، در حالی که آنها کنترل همه چیز را در دست دارند؟» پاسخ این پرسش، تحریم نظام‌مند و جای گزین کردن آنها با بدیل‌های محلی است. شما می‌توانید این کار را از همین امروز آغاز کنید. شما شرکت‌هایی را که شاید حتی آنها را در ردیف این دستور کار شرورانه قلمداد نمی‌کردید و شرکت‌هایی را که بدون وجود آنها نه تنها به راحتی می‌توانید زندگی کنید، بلکه بدون آنها می‌توانید زندگی بهتری نیز داشته باشید، تحریم کنید. این کار به هیچ پولی نیاز ندارد، بلکه چنانچه برای جای‌گزین کردن آنها تصمیم بگیرید، علاوه بر اینکه در درازمدت می‌توانید پول خود را پس‌انداز کنید، می‌توانید در این روند، مجموعه‌ای از مهارت‌های باارزش را نیز بیاموزید.



در ابتدا باید روی کوکاکولا و پپسی تمرکز کنید. این دو شرکت بسیار شبیه یکدیگر، هم در موسسه بروکینگز و هم در شورای روابط خارجی عضویت دارند. این دو نهاد، آمیزه‌ای از اعضای غیر منتخب و فراقانونی هستند که سیاست جهانی، جنگ‌های جهانی و روش‌های اجرای آنها را در جهت منافع اعضای شرکتی خود دسیسه‌چینی و اجرا می‌کنند؛ کاری که به بهای خون و ثروت شما تمام می‌شود.



مگر کوکاکولا و پپسی چه مشکلی دارند؟



تضاد منافع: پپسی و کوکا هر دو از اعضای شرکتی موسسه بروکینگز هستند که برای مثال، گزارش «ایران از کدام راه؟» را منتشر کرده است. این گزارش با ذکر جزییات، برنامه تغییر رژیم در ایران را تبیین و توصیه می‌کند. شیوه‌های پیشنهاد شده در این گزارش از انقلاب‌های رنگی با بودجه خارجی و عملیات‌های نظامی مخفیانه تا گروه‌های تروریستی مسلح (از جمله مجاهدین خلق ایران که تعدادی از امریکاییان را به قتل رسانده‌اند) تا تهاجم تمام‌عیار را در بر می‌گیرد.


متن کامل در ادامه مطلب . . . .

ادامه مطلب ...

حافظه و فراموشی؛ از منظر روایات(شیعه طب)

بسم الله الرّحمن الرّحیم

و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی اعدایهم اجمعین

منبع: طب شیعه

مقدّمه


بر اساس آموزه های طبّ اسلامی و سنّتی ایران، مزاج مغز، سرد و تر است. به بیان ساده، بزرگترین اعصاب بدن به مغز می رسند و فعّالیّتشان در این جا سامان می پذیرد؛ مرکز واکـنـش هـای حـواسّ پنج گانه در مغز است و «روان» با حرارت بسیار زیاد خود، از قلب به سمت مغز حرکت می کند و این همه، حرارت فوق العاده ای ایجاد می کنند که اگر مزاج مغز، جز این بود؛ به سرعت دچار خشکی می شد و از کار باز می ماند. بیماری های مغز نیز مانند سایر اعضای بدن، می تواند ناشی از سوء مزاج های مختلفی باشد؛ یعنی گاهی بر اثر خشکی زیاد، گاه به دلیل رطوبت بیش از اندازه، بعضی مواقع به خاطر افزایش گرما و گهگاه نیز در نتیجه غلبه سرما، مغز دچار اختلالات متعدّدی می شود که هر کدام درمان خاصّ خود را دارند. قوّت و ضعف حافظه نیز بر همین قاعده است و بنابراین در افراد مختلف، باید نحوه درمان های گوناگونی را برای افزایش حافظه در پیش گرفت؛ برای مثال همان گونه که یک فرد صفراوی(مزاج گرم و خشک)، با خوردن کمی خنکی، روند فکری بهتری را تجربه خواهد نمود؛ یک فرد بلغمی(مزاج سرد و تر) با خوردن سردی زیاد، دچار اختلال شدید در فرآیند تفکّر و تصمیم گیری خواهد شد؛ امّـا در این جزوه، بـه طـور ســاده، کم حافظگی را به مهمترین و شایعترین دلیل آن، یعنی استیلای رطوبت و برودت بر مغز(بلغمی شدن بیش از اندازه مغز)، تعریف می کنیم و سعی نموده ایم با مراجعه به روایات وارد شده از حضرات معصومین(علیهم السّلام)، دید نسبتا کاملی از از این موضوع را از منظر طبّ شیعی در اختیار شما بگذاریم.


تذکّر: تاکید این مقاله بر تقویت حافظه است و احادیث بر این اساس گزینش شده اند؛ به همین دلیل از ذکر احادیث بسیاری که به سایر جنبه های فکر و ذهن پرداخته اند؛ خودداری نموده ایم.


ادامه مطلب ...

Im not royal baby - نوه ملکه انگلیس کجا!! کودکان گرسنه آفریقایی کجا!!!!

 شنیدید ملکه انگلیس صاحب یه نوه پسری شده!!  

 بخاطر پسر بودنشم کلی خوشحاله!!!! 

جالب اینجاس که سخنگوی دولت ما هم بهش تبریک گفته !!!!!!

 

 

تأثیر رسوب همزمان PTFE و MoS2 بر خواص پوشش نانو ساختار الکترولس نیکل

چکیده

  

در این بررسی تلاش گردیده است تا با ایجاد پوشش کامپوزیتی Ni-P-PTFE-MoS2 به روش  

 

الکترولس، از خواص هر دو ذره کامپوزیتی PTFE و MoS2 بطور همزمان در پوشش نانو  

 

ساختار الکترولس نیکل استفاده گردد. تاکنون مقاومت به خوردگی این پوشش­های  

 

کامپوزیتی بطور منظم بررسی نشده است. در این تحقیق مقاومت به خورگی  

 

پوشش­های ساده و کامپوزیتی الکترولس نیکل با ذرات مذکور, در محیط NaCl 5/3%  

 

توسط روش­های الکتروشیمیایی بررسی گردید. علاوه بر تأثیر ذرات کامپوزیتی, تأثیر  

 

عملیات حرارتی پوشش نیز بر این ویژگی بررسی شد. نتایج نشان می­دهد که 

 

 پوشش الکترولس نیکل در دو حالت ساده و کامپوزیتی مقاومت به خوردگی بهتری 

 

 نسبت به فولاد ساده دارد. قرار گرفتن ذرات PTFE در ساختار پوشش موجب بهبود 

 

 رفتار خوردگی شده و ذرات MoS2 مقاومت به خوردگی پوشش را کاهش می­دهد. 

 

 قرارگرفتن هر دو ذره در پوشش الکترولس نیکل نیز مقاومت  خوردگی پوشش 

 

 راکاهش می­دهد. عملیات حرارتی پوشش مذکور نیز  بر رفتار خوردگی این پوشش  

 

تأثیر گذار بوده و موجب کاهش مقاومت پوشش در برابر خوردگی می­گردد. 

 

 

 

دانلود