صادق اسفیدان

بسم الله الرحمن الرحیم سایت شخصی صادق قربانی اسفیدان

صادق اسفیدان

بسم الله الرحمن الرحیم سایت شخصی صادق قربانی اسفیدان

مس

مس اولین عنصر شناخته شده است و فلزی نسبتا قرمز رنگ است و قابلیت هدایت الکتریکی و حرارتی بالایی دارد. مس از پرکاربردترین فلزات در صنعت است. مس در صنایعی از قبیلِ الکترونیک (در سیم ها، لامپهای پرتو کاتدی، در IC ، لامپهای خلاء، کلیدها و تقویت کننده های الکترونیکی)، صنایع نظامی (تهیه اسلحه)، صنایع فلزی (تهیه آلیاژها و تهیه سکه ها)، وسایل آشپزخانه، در تصفیه آب، به عنوان واکنشگر در شیمی، در تهیه سموم کشاورزی و .... کاربرد دارد.                                   دانلود

بررسی عملیات آستمپرینگ دو مرحله ای

چدن نشکن آستمپر (ADI) گروهی از چدنهای نشکن هستند که تحت عملیات حرارتی ایزوترمال (آستمپرینگ) جهت بدست آوردن ریز ساختار کاملا بینیتی، قرار می گیرند.  چدنهای ADI بیشترین خواص استحکامی را در کل خانواده چدنها دارا هستند.  این خواص اساسا به ترکیب شیمیایی و شرایط عملیات  حرارتی بستگی دارد.

عملیات آستمپرینگ با هدف ایجاد  تلفیقی از فریت بینیتی و آستنیت باقیمانده در ساختار به منظور بهبود استحکام و داکتیلیتی در چدن نشکن انجام می شود . وجود فاز آستنیت نیمه پایدار پیوسته به همراه توزیعی از فریت بینیتی در ریز ساختار به ترتیب موجب ارتقاء چقرمگی و استحکام می شود                                 برای دانلود کلیک کنید

جوشکاری لیزری

دانلود  رمز فایل 1234567

ریخته گری کوبشیsqueeze casting

 ریخته گری کوبشی

 روش نسبتا جدید می باشد ودرصنعت جزء روش های پیشرفته به حساب می آید وسابقه تاریخی آن به سال ۱۹۶۰

میلادی برمی گردد . وابداع کننده گان آن روسهاهستندوبه سرعت به

 آمریکاوژاپن که جزء کشورهای صنعتی می باشند راه یافت

.و امروزه یک روش کاملا صنعتی وفراگیر می باشد .

"

ادامه مطلب ...

بهبود راندمان مصرف انرژی در کوره‌های قوس الکتریکی

سیستم تنظیم کوره قوس الکتریکی
سیستم تنظیم کوره قوس الکتریکی بر روی برخی از پارامترهای عملکرد کوره از قبیل انرژی ورودی، مصرف انرژی الکتریکی، مدت زمان برقراری جریان الکتریسیته، میزان مصرف الکترود، تنش وارده بر تجهیزات، تشعشع قوس و پوشش نسوز کوره، تاثیرگذار است.
بنابراین سیستم تنظیم باید برای دستیابی به نتایج فرآیند بهینه تطبیق یابد. با این حال، غالبا تجربه نشان داده است که این امر میسر نیست. سیستم تنظیم از ابتدای راه‌اندازی بدون هیچ‌گونه تغییری باقی می‌ماند و بهینه‌سازی مستمر صورت نمی‌پذیرد. دلیل آن می‌تواند عدم دانش فنی اپراتور یا سیستم‌های محدود باشد.


ادامه مطلب ...

روش نوشتن WPS و انجام PQR

روش نوشتن WPS و انجام PQR

WPS اصطلاح welding procedure specification  می باشد و هدف از نوشتن آن تعریف  و بسط متغیر های جوشکاری , جهت انجام صحیح و رعایت اصول استاندارد می باشد . برای نوشتن wps از استاندارد های ASME IX و ASME II استفاده می شود .

ادامه مطلب ...