صادق اسفیدان

بسم الله الرحمن الرحیم سایت شخصی صادق قربانی اسفیدان

صادق اسفیدان

بسم الله الرحمن الرحیم سایت شخصی صادق قربانی اسفیدان

ایرانی‌ها اورانیوم غنی سازی می‌کنند، عرب‌ها قلیان عسلی!

                   

ایرانی‌ها اورانیوم غنی سازی می‌کنند، عرب‌ها قلیان عسلی!

  وبگاه برکات :

"فیصل القاسم" در مقاله‌ای نوشت : برخی از کشورهای عربی کاری ندارند به غیر از اینکه از افزایش نفوذ ایران در منطقه به ویژه پس از نزدیکی بین این کشور و آمریکا پس از توافق‌ هسته‌ای شکایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نمی‌دانم چرا برخی‌ها به طور ناگهانی به خطر نفوذ ایران پی بردند، نوشت : این در حالی است که ایران نفوذ خود را از ده‌ها سال پیش در منطقه داشته است.

این تحلیلگر سیاسی همچنین با بیان اینکه ایران و سوریه از زمان ریاست جمهوری "حافظ اسد" با یکدیگر متحد بوده و "اسد" دارای روابط ممتازی با کشورهای عربی و ایران طی دهه‌های اخیر بوده است افزود : آیا نظام سوریه به ریاست "حافظ اسد" به مثابه سنگ محک در مناسبات ایران و کشورهای عربی نبوده است؟

"فیصل القاسم" خطاب به کشورهای عربی نوشت : ایران را مورد سرزنش قرار ندهید ، ایران دارای طرحی بوده که بر اساس استراتژی قدرتمندی پایه ریزی شده و در رابطه به ساخت تسلیحات به غرب و یا شرق وابسته نشد و به وسیله نخبگان خود به ساخت آن پرداخت و این چیزی نیست که محکوم شود بلکه شایسته احترام است حتی اگر برخی‌ها با این کشور اختلاف سیاسی داشته باشند.

وی در ادامه نوشت : در حالی‌که کشورهای عربی به حمایت آمریکا وابسته شدند ، ایرانی‌ها به نیروی داخلی خود در ساخت ادوات نظامی و غیرنظامی تکیه کردند و جهان هم با این کشور مانند کشوری برابر و نه پیرو تعامل می‌کند.

"فیصل القاسم" تفاوت بین کشورهای عربی و ایران را اینگونه توصیف کرد که اولی مانند شخصی است که خانه‌ای را اجاره کرده و به صاحب خانه(آمریکا) طی سالیان سال پول پرداخت می‌کند و اموالش را از دست می‌دهد اما دومی مانند شخصی است که قرضی را گرفته و خانه‌ای را خریداری کرده و پس از چند سال صاحب خانه می‌شود.پس در این حال ایرانی‌ها اورانیوم غنی سازی می‌کنند،عرب‌ها قلیان عسلی!

نظرات 3 + ارسال نظر
مرجع سوم جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 18:29 http://print-design.blogsky.com

تبادل لینک می کنید

m دوشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:38 http://namaz-oje-bandegi.blogfa.com/

سلام
از مطالب خوبتون استفاده کردیم.تشکر

مرجع سوم دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:39

شما لینک شدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد