صادق اسفیدان

بسم الله الرحمن الرحیم سایت شخصی صادق قربانی اسفیدان

صادق اسفیدان

بسم الله الرحمن الرحیم سایت شخصی صادق قربانی اسفیدان

- چرا شیعه شدم؟

منبع: خبر گزاری اهل بیت

متن کامل مطالب زیر در سایت فوق موجود می باشد  


مستبصر شهید مصری:شیعه شدم ؛ وقتی که پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را دیدم

رسانه‌های مصر او را بحث‌انگیزترین و جنجالی‌ترینِ مشایخ مصر توصیف کرده‌اند. شهید شیخ حسن شحاته، مشهورترین خطیب جمعه در مساجد این کشور بود که برخی سخنرانی‌های او فی‌المجلس باعث شیعه‌شدن 90درصد حضار می‌شد.
مستبصر الجزائری:شیعه شدم؛ چون در تشیع افکار منطقی و قانع‏کننده یافتم
خبرگزاری اهل بیت(ع) / سرویس صفحات فرهنگی:حقیقت در دل‏های بیدار روشن است و آن را به جستجوی اعماق جان آدمی می‏برد تا آوای آن زینت‏بخش وجدان باشد. این همان چیزی است که مسلمان را به فکر درباره «پایه‏های عقیدتی‏اش که از اسلام ریشه می‏گیرد» و «آنچه طاغوتیان جاهلی بعد از پیامبر بپاداشتند» و «پرستش در دل بیابانهای بی‏آب و علف» به‏دور از معارف رحمت و محل نزول وحی و نیز دور از ریسمان محکمی که بی‏شک اهل بیت(ع) و مکتب محمدی و حسینی آنان است وا می‏دارد. انفاس عطرآگین این مسیر زمین را در بر می‏گیرد و قلب هرکس که را خواهان حقیقت باشد آزاد می‏کند.مستبصر الجزائری «خانم دکتر فضیلة قسام» پس از جستجو و تحقیق بسیار در کتاب‏ها و منابع اصلی عقاید اصیل خود را شناخت و چشم بر حقیقت گشود.او یک علوی الاصل است که در فرانسه زندگی می‏کند که از 24 سال پیش تشیع خود را اعلام کرده است. وی پیش از آن به پیروی از آبا و اجدادش یک سنی مالکی بود. این مذهب از گذشته‏های دور در الجزائر رواج دارد.این گفتگو هنگامی انجام شد که وی به زیارت کربلای معلی مشرف شده بود.

1392/02/30 15:10

 یک دختر آلمانی:شیعه شدم؛ چون درباره امام حسین(ع) مطالعه کردم

یک بانوی تحصیلکرده آلمانی که پس از مطالعه کتابی درباره سیدالشهداء(ع)، شیفته مذهب تشیع شده بود، با حضور در محضر آیت الله العظمی روحانی شهادتین را بر زبان جاری ساخت و به دین اسلام علوی پیوست.

1392/01/25 23:59

اخبار درگذشت آیت‌الله موسوی ‌لاری ـ 22«پروفسور حامد الگار» چرا شیعه شد؟

حامد الگار از روشنفکران غربی در نامه‌ای به آیت‌الله موسوی‌لاری می‌نویسد: «من چند بار ترجمه کتاب‌ شما را خواندم و هر بار که آن را خواندم، به مذهب شیعه نزدیک‌تر و از ماه رمضان تغییر مذهب داده و شیعه شده‌ام».

1391/12/21 13:12

مطالب بیشتر در ادامه مطلب . . .


 

ادامه مطلب ...

تاثیر دمای بارریزی، نوع ماسه و پوشان بر سیالیت چدن نشکن در قطعات جداره نازک

چدن نشکن به دلیل برخورداری از استحکام و انعطاف پذیری بالا، قابلیت ریخته گری و ماشینکاری مناسب و مقاومت به سایش و ضربه بالا به راحتی می‌تواند به جای فولادها و آلیاژهای سبک در تولید قطعات جداره نازک به کار گرفته شود. در این تحقیق سعی گردیده است تا با بررسی تاثیر دمای بارریزی، مشخصات قالب ماسه CO2 و مشخصات پوشان بر سیالیت چدن نشکن در قطعات نازک، شرایط بهینه ریخته‌گری این نوع قطعات معرفی گردد. بدین منظور تسمه‌های چدن نشکن با کربن معادل 29/4 CE= از ضخامت‌های 1 تا 8 میلیمتر در دماهای بارریزی 1400، 1450 و 1500 درجه سانتیگراد ریخته‌گری شدند. برای تهیه قالب‌ها از ماسه سیلیسی با دو عدد ریزی AFS GFN 58 و  AFS GFN 74و در دو حالت پوشش دهی شده با پوشان پایه گرافیتی مولدکت 633 (شرکت فارسیران) و بدون پوشش استفاده گردید. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که بارریزی در دمای 1500 درجه سانتیگراد، بکارگیری ماسه ریزتر (با عدد ریزی 74) در مخلوط قالب‌گیری و استفاده از پوشان پایه گرافیتی (Mold Cote 633) بر روی قالب باعث افزایش سیالیت می‌گردد.

 

دانلود

اگر با مفید بودن تحریم ها مخالفید،این نوشته را بخوانید

سامان شهریوری در سایت الف نوشت:

وقتی می گویم تحریم ها مفید بودند لبخندی بر لبان شنونده ظاهر می شود چون برخی این را شعار می دانند اگر شما هم با مفید بودن تحریم ها مخالفید حتما این مطلب را بخوانید.

برای بررسی تحریم ها بر شرایط اقتصادی ابتدا باید دید اقتصاد کشور در هشت سال گذشته چگونه بوده است.

ابتدا چند نکته را تیتر وار بیان میکنم:

-۱به دلیل افزایش بهای نفت درآمد دولت به شدت افزایش یافت.


-۲ دولت تصمیم به افزایش حقوق ، افزایش وام ها با بهره کم (وام مسکن ، وام بنگاه های کوچک تا کارخانه های بزرگ و ...) و پرداخت نقدی یارانه ها گرفت.


-۳ نقدینگی و به تبع آن تورم افزایش یافت.


-۴ تورم در ایران حدود ۲۲ درصد و در آمریکا حدود ۲ درصد بوده یعنی در ایران ۲۰ درصد بیشتر از آمریکا و این یعنی ارزش دلار سالانه باید ۲۰ درصد افزایش می یافت.
 

بقیه متن در ادامه مطلب . . .

 

ادامه مطلب ...

روحانی: آیت‌الله خامنه‌ای ذخیره خداوند برای بعد از امام بود

 جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در تیرماه 91 خاطره ای از حادثه 6 تیر و سوء قصد به جان آیت الله خامنه ای بیان کرد.

وی  این حادثه را اینگونه روایت کرد: آن روزی که در انتخابات مجلس شورای  اسلامی در اسفند 1358، گروهک‌ها احساس ناامیدی کردند و در هیچ حوزه انتخابی  رأی نیاوردند،‌ انتقام از مردم آغاز شد. همان‌طور که می‌دانید، در بسیاری  از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور، منافقین کاندیدا داشتند، ولی هیچ‌کدام
رأی نیاوردند. اینها بیش از یک‌سال آن همه تبلیغات مسموم در سراسر کشور به  راه‌انداخته بودند و ‌تصورشان این بود و به اربابانشان هم قول داده بودند  که محبوب‌ترین چهره‌ها در میان مردم هستند و در همه جا رأی لازم را خواهند  آورد، اما هیچ‌کدام از کاندیداهای آنها به مجلس راه پیدا نکردند. عصبانیت  از همین نقطه شروع شد. آن‌ زمان که فهمیدند مردم به آنها پشت کرده‌اند،  انتقام از مردم شروع شد.
رئیس گروهک نفاق با کمک بنی‌صدر در اواخر سال 1359 به پاریس رفت و با مقامات غربی ملاقات کرد و دستورالعمل‌های دشمنان انقلاب را دریافت کرد و هماهنگی‌ها به وجود آمد. بعد از آن سفر بود که کار ترور در سطح وسیع آغاز شد.

زمانی که مجلس شورای اسلامی تصمیم ‌گرفت تا در برابر رأس نفاق بایستد و کسی را که به ناروا، پست ریاست جمهوری آن زمان را در دست گرفته بود، پای میز بحث طرح عدم کفایت سیاسی بکشاند، صبح روز شنبه 30 خرداد در کازیو همه نمایندگان، یک پاکت قرار گرفته بود. درون پاکت، نامه‌ای از منافقین بود که رسماً نمایندگان مردم را تهدید به ترور کرده بودند که اگر رأی به عدم کفایت بنی‌صدر بدهید، تبعات خطرناک آن را هم باید برعهده گیرید. پیدا بود طراحی گسترده‌ای از سوی غرب و توسط این گروهک انجام شده بود. روز 31 خرداد، روزی بود که مجلس شورای اسلامی با رأی قاطع به عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر رأی داد، که بلافاصله بحران و ترور هم در کشور شروع شد. عصر روز قبل (30 خرداد) هم منافقین در تهران به کشتار پرداخته بودند تا جلوی کار مجلس را بگیرند، ولی این تهدیدات کارگر نبود و مجلس کار سرنوشت‌ساز خود را به خوبی انجام داد، گرچه بهای سنگینی هم پرداخت کرد.  

ادامه مطلب ...

چرا یکدیگر را تحمل نمی کنیم ؟

واژه تعارض به معنای کشاکش و اختلاف داشتن ، در ادبیات روانشناسی ، رایج است و اشاره به موقعیتی دارد که در آن رویدادها ، انگیزه ها ، مقاصد ، رفتارها و سلیقه ها مغایر یا مخالف یکدیگر هستند . بنابراین افراد نه تنها ممکن است در برخی جهات در کشاکش با دیگران باشند که امکان دارد با خود نیز در تعارض باشند ، نظیر موردی که از تعارض وجدانی یا تعارض در تصمیم گیری سخن می گوییم . زمانی که اهدافی را که به لحاظ اهمیت یکسان هستند دنبال می کنیم ؛ اگر تلفیق آنها با یکدیگر ممکن نباشد ، دچار تعارض خواهیم شد ، و هنگامی که در مورد امری ، نظیر دیگران را مغایر نظر خود می بینیم ، اظهار نظر می کنیم ، یعنی خود را ارزشمند می دانیم ، فکر و سلیقه خود را در نظر می گیریم ، در غیر این صورت از هر اظهار نظری می پرهیزیم . یکی از ویژگیهای عمومی افراد دارای اعتماد به نفس راحتی در ابراز احساسات است . برخی افراد از ابراز احساسات خود واهمه دارند ، چون می ترسند واکنش دیگران نسبت به احساسهای آنها منفی باشد یا احساسشان با احساس دیگران جور در نیاید . چنین افرادی از بروز تعارض و اینکه مبادا با این کشمکش ، مخالفت دیگران را بر انگیزند ، نگرانند . از این رو همنوایی با دیگران را از نظر دور نگاه نمی دارند .

     

ادامه مطلب ...